Nyhedsanalysen

Peter Pan-effekten

Begrebet Disney adults (eller Disney-voksne på dansk) bruges lidt nedsættende til at beskrive en voksende gruppe af, ja, voksne, der aldrig rigtig formår at slippe ud af musegigantens farverige tegneserieunivers. De besøger Disneys forlystelsesparker som voksne, græder af glæde, når de møder Fedtmule, og kan alle sangene fra Aladdin. Som New Statesman opridser, er det dog en ofte overset del af debatten, at de bevidst skabes af Disney – uden at man kan sige fra: “På mange måder er Disney en religion, som man er født ind i, på samme måde som en engelsk baby i det 15. århundrede var forudbestemt til at blive døbt katolsk.”

New Statesman

Silicon Valley00:00Mexico City00:00New York00:00Sao Paulo00:00Nuuk00:00Bangui00:00Linköping00:00Kyjiv00:00Kabul00:00Mumbai00:00Hong Kong00:00Shanghai00:00Sydney00:00Fransk Polynesien00:00Silicon Valley00:00Mexico City00:00New York00:00Sao Paulo00:00Nuuk00:00Bangui00:00Linköping00:00Kyjiv00:00Kabul00:00Mumbai00:00Hong Kong00:00Shanghai00:00Sydney00:00Fransk Polynesien00:00Silicon Valley00:00Mexico City00:00New York00:00Sao Paulo00:00Nuuk00:00Bangui00:00Linköping00:00Kyjiv00:00Kabul00:00Mumbai00:00Hong Kong00:00Shanghai00:00Sydney00:00Fransk Polynesien00:00Silicon Valley00:00Mexico City00:00New York00:00Sao Paulo00:00Nuuk00:00Bangui00:00Linköping00:00Kyjiv00:00Kabul00:00Mumbai00:00Hong Kong00:00Shanghai00:00Sydney00:00Fransk Polynesien00:00

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12