Nyhedsanalysen

Opmærksomhedens pris

Da Netflix kom frem, blev folk befriet fra Blockbusters og sidenhen også kabel-tv’ets grådige kløer – alt imens film- og serieskaberne jublede over de nye kreative muligheder. Sådan går den gængse historie. Problemet er bare, at Netflix nu er ved at kvæle filmmediet som sådan. Magasinet n+1 skriver langt, men læseværdigt om, hvordan det hænger sammen: “Netflix har skabt et pyramidespil af opmærksomhed, og der er ingen ende på det.”

+ Relateret, på en måde: Hvordan Spotify modarbejder musikken.

Steve Marcus/Reuters/Ritzau Scanpix

Silicon Valley00:00Mexico City00:00New York00:00Sao Paulo00:00Nuuk00:00Bangui00:00Linköping00:00Kyjiv00:00Kabul00:00Mumbai00:00Hong Kong00:00Shanghai00:00Sydney00:00Fransk Polynesien00:00Silicon Valley00:00Mexico City00:00New York00:00Sao Paulo00:00Nuuk00:00Bangui00:00Linköping00:00Kyjiv00:00Kabul00:00Mumbai00:00Hong Kong00:00Shanghai00:00Sydney00:00Fransk Polynesien00:00Silicon Valley00:00Mexico City00:00New York00:00Sao Paulo00:00Nuuk00:00Bangui00:00Linköping00:00Kyjiv00:00Kabul00:00Mumbai00:00Hong Kong00:00Shanghai00:00Sydney00:00Fransk Polynesien00:00Silicon Valley00:00Mexico City00:00New York00:00Sao Paulo00:00Nuuk00:00Bangui00:00Linköping00:00Kyjiv00:00Kabul00:00Mumbai00:00Hong Kong00:00Shanghai00:00Sydney00:00Fransk Polynesien00:00

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12