Nyhedsanalysen

Gør stemmerettigheder sexet igen!

Gør stemmerettigheder sexet igen!

”Hvis jeg kan markedsføre Madonna, Prince og Talking Heads, så kan jeg også markedsføre det at stemme”. I 1990 søsatte Virgin Records-direktøren Jeff Ayeroff NGO’en Rock the Vote, der forsøger at få unge amerikanere til stemmeurnerne. Ayeroff var nemlig blevet led og ked af kløften mellem lovgivere og ungdommen. Hittet kom i hus, da Ayeroff blandt andet fik Madonna til at synge ”Freedom of speech is as good as sex … Don’t just sit there, let’s get to it/ Speak your mind, there’s nothing to it” i en kampagnevideo. Musikmediet Pitchfork har historien.

Pitchfork / Drew Litowitz

Silicon Valley00:00Mexico City00:00New York00:00Sao Paulo00:00Nuuk00:00Bangui00:00Linköping00:00Kyjiv00:00Kabul00:00Mumbai00:00Hong Kong00:00Shanghai00:00Sydney00:00Fransk Polynesien00:00Silicon Valley00:00Mexico City00:00New York00:00Sao Paulo00:00Nuuk00:00Bangui00:00Linköping00:00Kyjiv00:00Kabul00:00Mumbai00:00Hong Kong00:00Shanghai00:00Sydney00:00Fransk Polynesien00:00Silicon Valley00:00Mexico City00:00New York00:00Sao Paulo00:00Nuuk00:00Bangui00:00Linköping00:00Kyjiv00:00Kabul00:00Mumbai00:00Hong Kong00:00Shanghai00:00Sydney00:00Fransk Polynesien00:00Silicon Valley00:00Mexico City00:00New York00:00Sao Paulo00:00Nuuk00:00Bangui00:00Linköping00:00Kyjiv00:00Kabul00:00Mumbai00:00Hong Kong00:00Shanghai00:00Sydney00:00Fransk Polynesien00:00

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12