Nyhedsanalysen

Grøn gaveindpakning

Grøn gaveindpakning

En blank bil i en frodig skov eller et fly med udsigt til hvide strande og blå bølger. I baggrunden spiller den søde musik. Det er overhovedet ikke et tilfælde, at de fleste reklamer for CO2-udledende produkter er pakket så flot ind. En forsker på Harvard har endda døbt fænomenet “nature-rinsing“. Klimamediet Grist forklarer, hvorfor det virker – og hvorfor det er problematisk.

En reklame for Fords hybridbiler.

Silicon Valley00:00Mexico City00:00New York00:00Sao Paulo00:00Nuuk00:00Bangui00:00Linköping00:00Kyjiv00:00Kabul00:00Mumbai00:00Hong Kong00:00Shanghai00:00Sydney00:00Fransk Polynesien00:00Silicon Valley00:00Mexico City00:00New York00:00Sao Paulo00:00Nuuk00:00Bangui00:00Linköping00:00Kyjiv00:00Kabul00:00Mumbai00:00Hong Kong00:00Shanghai00:00Sydney00:00Fransk Polynesien00:00Silicon Valley00:00Mexico City00:00New York00:00Sao Paulo00:00Nuuk00:00Bangui00:00Linköping00:00Kyjiv00:00Kabul00:00Mumbai00:00Hong Kong00:00Shanghai00:00Sydney00:00Fransk Polynesien00:00Silicon Valley00:00Mexico City00:00New York00:00Sao Paulo00:00Nuuk00:00Bangui00:00Linköping00:00Kyjiv00:00Kabul00:00Mumbai00:00Hong Kong00:00Shanghai00:00Sydney00:00Fransk Polynesien00:00

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12