Nyhedsanalysen

Hit så med sangen!

Hit så med sangen!

Med forbløffende fart har TikTok transformeret musikindustrien i en sådan grad, at pladeselskaber helt har måttet gentænke deres forretningsmodeller. Takket være potente anbefalingsalgoritmer har alle – i hvert fald i teorien – en chance for at gå viralt. Og det er altså ikke noget, man skal sige to gange til unge, håbefulde musikere. Nye potentielle hits strømmer ud på platformen, alt imens talentspejdere ser begejstret til med dollartegn i øjnene. Men er det egentlig magisk eller bekymrende? The New Yorker har set nærmere på sagerne med udgangspunkt i den 19-årige TikTok’er Katherine Li.

The New Yorker

Silicon Valley00:00Mexico City00:00New York00:00Sao Paulo00:00Nuuk00:00Bangui00:00Linköping00:00Kyjiv00:00Kabul00:00Mumbai00:00Hong Kong00:00Shanghai00:00Sydney00:00Fransk Polynesien00:00Silicon Valley00:00Mexico City00:00New York00:00Sao Paulo00:00Nuuk00:00Bangui00:00Linköping00:00Kyjiv00:00Kabul00:00Mumbai00:00Hong Kong00:00Shanghai00:00Sydney00:00Fransk Polynesien00:00Silicon Valley00:00Mexico City00:00New York00:00Sao Paulo00:00Nuuk00:00Bangui00:00Linköping00:00Kyjiv00:00Kabul00:00Mumbai00:00Hong Kong00:00Shanghai00:00Sydney00:00Fransk Polynesien00:00Silicon Valley00:00Mexico City00:00New York00:00Sao Paulo00:00Nuuk00:00Bangui00:00Linköping00:00Kyjiv00:00Kabul00:00Mumbai00:00Hong Kong00:00Shanghai00:00Sydney00:00Fransk Polynesien00:00

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12