Nyhedsanalysen

Lige til øllet?

Lige til øllet?

Det har skabt ramaskrig blandt konservative (og transfobiske) amerikanere fra særligt Midtvesten, efter ølfirmaet Budweiser fik den transkønnede influencer Dylan Mulvaney til at reklamere for Bud Light. En bizar boykotbevægelse er blevet stablet på benene, hvor forsmåede mænd skyder brandets øldåser i smadder under sloganet “go woke, go broke”. Som Kommunikationsforums redaktør Timme Bisgaard Munk opridser, har Budweiser ifølge videnskabelige undersøgelser dog ikke noget at frygte: “Anti-wokevreden er virkelig, men den har ingen økonomiske og brandmæssige konsekvenser i virkeligheden.”

Dylan Mulvaney

Silicon Valley00:00Mexico City00:00New York00:00Sao Paulo00:00Nuuk00:00Bangui00:00Linköping00:00Kyjiv00:00Kabul00:00Mumbai00:00Hong Kong00:00Shanghai00:00Sydney00:00Fransk Polynesien00:00Silicon Valley00:00Mexico City00:00New York00:00Sao Paulo00:00Nuuk00:00Bangui00:00Linköping00:00Kyjiv00:00Kabul00:00Mumbai00:00Hong Kong00:00Shanghai00:00Sydney00:00Fransk Polynesien00:00Silicon Valley00:00Mexico City00:00New York00:00Sao Paulo00:00Nuuk00:00Bangui00:00Linköping00:00Kyjiv00:00Kabul00:00Mumbai00:00Hong Kong00:00Shanghai00:00Sydney00:00Fransk Polynesien00:00Silicon Valley00:00Mexico City00:00New York00:00Sao Paulo00:00Nuuk00:00Bangui00:00Linköping00:00Kyjiv00:00Kabul00:00Mumbai00:00Hong Kong00:00Shanghai00:00Sydney00:00Fransk Polynesien00:00

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12