Nyhedsanalysen

Blod, sved og tårer

“At animere selv den mest simple tåre kræver mange lag af dedikation og omhu. Storyboards skal tegnes, dråber skal designes (og redesignes og redesignes og redesignes og derefter farvelægges), og eksponeringsark skal definere, hvor hurtigt tårerne falder, i henhold til animatorernes følsomhed og overholdelse af fysikkens love,” skriver Vulture i en interessant artikel om, hvordan gråd er en af animationens sværeste kunster: “Tårens viskositet skal også tages i betragtning. Vi vil ikke have vandige, tynde tårer, der bare løber ned ad ansigtet; jeg vil have tyk overfladespænding.”

Karakteren Triste fra Pixar-filmen Inderst Inde.

Silicon Valley00:00Mexico City00:00New York00:00Sao Paulo00:00Nuuk00:00Bangui00:00Linköping00:00Kyjiv00:00Kabul00:00Mumbai00:00Hong Kong00:00Shanghai00:00Sydney00:00Fransk Polynesien00:00Silicon Valley00:00Mexico City00:00New York00:00Sao Paulo00:00Nuuk00:00Bangui00:00Linköping00:00Kyjiv00:00Kabul00:00Mumbai00:00Hong Kong00:00Shanghai00:00Sydney00:00Fransk Polynesien00:00Silicon Valley00:00Mexico City00:00New York00:00Sao Paulo00:00Nuuk00:00Bangui00:00Linköping00:00Kyjiv00:00Kabul00:00Mumbai00:00Hong Kong00:00Shanghai00:00Sydney00:00Fransk Polynesien00:00Silicon Valley00:00Mexico City00:00New York00:00Sao Paulo00:00Nuuk00:00Bangui00:00Linköping00:00Kyjiv00:00Kabul00:00Mumbai00:00Hong Kong00:00Shanghai00:00Sydney00:00Fransk Polynesien00:00

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12