Nyhedsanalysen

Nike er stoppet med at sejre

Sneakers er for længst blevet samleobjekter og en hel videnskab i sig selv. Det kan vi bl.a. takke Nike for, der allerede tilbage i 1980’erne sagde “Just Do It” og indgik samarbejdsaftaler med Michael Jordan. Alligevel kan sportsgiganten ikke helt sætte flueben ved, at virksomheden også er cool. Spørger man Bloomberg, har Nike faktisk taget et bekymrende dyk i både aktiepriserne og agtelsen hos sneakerfans. Det skyldes – ifølge finansmediet – primært adm. direktør John Donahoe, der i de senere år har formået den tilsyneladende kraftpræstation at gøre Nike kikset (blød betalingsmur).

Silicon Valley00:00Mexico City00:00New York00:00Sao Paulo00:00Nuuk00:00Bangui00:00Linköping00:00Kyjiv00:00Kabul00:00Mumbai00:00Hong Kong00:00Shanghai00:00Sydney00:00Fransk Polynesien00:00Silicon Valley00:00Mexico City00:00New York00:00Sao Paulo00:00Nuuk00:00Bangui00:00Linköping00:00Kyjiv00:00Kabul00:00Mumbai00:00Hong Kong00:00Shanghai00:00Sydney00:00Fransk Polynesien00:00Silicon Valley00:00Mexico City00:00New York00:00Sao Paulo00:00Nuuk00:00Bangui00:00Linköping00:00Kyjiv00:00Kabul00:00Mumbai00:00Hong Kong00:00Shanghai00:00Sydney00:00Fransk Polynesien00:00Silicon Valley00:00Mexico City00:00New York00:00Sao Paulo00:00Nuuk00:00Bangui00:00Linköping00:00Kyjiv00:00Kabul00:00Mumbai00:00Hong Kong00:00Shanghai00:00Sydney00:00Fransk Polynesien00:00

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12