Nyhedsanalysen

Børnene er aldrig problemet

Jamen, alene overskriften gør en glad: ‘Børnene er aldrig problemet, siger skoleforskeren. Og lærere skal gøre sig fortjent til at have autoritet over dem’. Skoleforskeren hedder Louise Klinge, og hun siger i Zetland: “Altså når Tesfaye siger, at formålet er, at [børnene] skal indrette sig. Altså, undskyld mig, er det formålet med skolen? Hvad er det for nogle borgere, vi vil have? De skal da ikke indrette sig, de skal sgu da være superkritiske og sætte spørgsmålstegn ved de der autoriteter, som ofte tager fejl.”

Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Silicon Valley00:00Mexico City00:00New York00:00Sao Paulo00:00Nuuk00:00Bangui00:00Linköping00:00Kyjiv00:00Kabul00:00Mumbai00:00Hong Kong00:00Shanghai00:00Sydney00:00Fransk Polynesien00:00Silicon Valley00:00Mexico City00:00New York00:00Sao Paulo00:00Nuuk00:00Bangui00:00Linköping00:00Kyjiv00:00Kabul00:00Mumbai00:00Hong Kong00:00Shanghai00:00Sydney00:00Fransk Polynesien00:00Silicon Valley00:00Mexico City00:00New York00:00Sao Paulo00:00Nuuk00:00Bangui00:00Linköping00:00Kyjiv00:00Kabul00:00Mumbai00:00Hong Kong00:00Shanghai00:00Sydney00:00Fransk Polynesien00:00Silicon Valley00:00Mexico City00:00New York00:00Sao Paulo00:00Nuuk00:00Bangui00:00Linköping00:00Kyjiv00:00Kabul00:00Mumbai00:00Hong Kong00:00Shanghai00:00Sydney00:00Fransk Polynesien00:00

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12