Nyhedsanalysen
Helmut Langs ”ready-to-wear” sensualitet
Helmut Langs ”ready-to-wear”-sensualitet
I 2005 forlod den østrigske designer Helmut Lang sit ekslusive tøjmærke af samme navn. Brandet lever dog lystigt videre, senest med den kun 26-årige Isabella Burley i spidsen. Hun har arrangeret, at forskellige gæstedesignere skal arbejde for mærket i en sæson eller to, og i mandags fremviste den kontroversielle designer Shayne Oliver sit take på Helmut Lang i form af mærkets ‘Spring 2018 Ready-to-Wear Collection’. Han udtaler selv om kollektionen, at han bare ønskede at genskabe Helmut Langs ”sensualitet”. Og det må man sige, han har gjort. Om kollektionen er ”ready-to-wear”, kan diskuteres – det er i hvert fald en mundering, der vil vække opsigt på kontoret eller til et middagsselskab – men sensuel, dét må den siges at være. Der er masser af hud og overdimensionerede bh’er (både til kvinder og mænd). Selv tak for at redde dig ud af din tøjkrise før weekendens fest.

Foto: Vouge
…