Nyhedsanalysen
Post til tiden
Post til tiden
Der var engang, hvor en mand var en mand; en bøsse noget, man skød med, og post skulle leveres til tiden. Det er længe siden nu, og – bortset fra det med posten – er det ikke noget, vi savner. Til gengæld er det med posten noget nær katastrofalt. Det indtryk får man i hvert fald, hvis man læser Atlas’ feature med overskriften ‘Postens apokalypse’ om, hvordan postvæsenet har overladt sin plads til Facebook, e-boks og mail. ”Alligevel får jeg på fornemmelsen, at den fortælling er lidt forsimplet, lidt deterministisk og ansvarsforflygtigende,” skriver Alexander Rich Henningsen. ”Som om der findes en teknologiens historiske ånd, der svæver gennem samfundene og puster liv i sine marionetter Zuckerberg, Bezos og Musk, der efterfølgende bliver instrumenter i virkeliggørelsen af åndens historiske masterplan.” Læs featuren her, og når du er færdig med det, kan du jo mindes gamle dage med den her.
…