Nyhedsanalysen

Hvad fanden bilder de sig ind?

Hvad fanden bilder de sig ind?

En sand shitstorm har ramt instruktør, digter og cykelkommentator Jørgen Leth, efter at han har valgt at medvirke i en reklame for det franske bilfirma Citroën. I en kommentar går forfatteren Kaspar Colling Nielsen til modangreb på de puritanere, der mener, at Jørgen Leth begår forræderi – sågar mod æstetikken, da Citroën er en grim bil, forstås: ”Nu bliver Leth så anklaget for at ‘sælge ud’ af folk, der selv har valgt langt sikrere, pragmatiske og komfortable karrierer (jeg har søgt på deres navne) med fast løn og pensionsopsparing, og af folk fra kommunikationsbranchen, som har gjort hele karrierer ud af at promovere alt muligt lort for penge. Hvad fanden bilder de sig ind?” spørger Colling Nielsen.

Silicon Valley00:00Mexico City00:00New York00:00Sao Paulo00:00Nuuk00:00Bangui00:00Linköping00:00Kyjiv00:00Kabul00:00Mumbai00:00Hong Kong00:00Shanghai00:00Sydney00:00Fransk Polynesien00:00Silicon Valley00:00Mexico City00:00New York00:00Sao Paulo00:00Nuuk00:00Bangui00:00Linköping00:00Kyjiv00:00Kabul00:00Mumbai00:00Hong Kong00:00Shanghai00:00Sydney00:00Fransk Polynesien00:00Silicon Valley00:00Mexico City00:00New York00:00Sao Paulo00:00Nuuk00:00Bangui00:00Linköping00:00Kyjiv00:00Kabul00:00Mumbai00:00Hong Kong00:00Shanghai00:00Sydney00:00Fransk Polynesien00:00Silicon Valley00:00Mexico City00:00New York00:00Sao Paulo00:00Nuuk00:00Bangui00:00Linköping00:00Kyjiv00:00Kabul00:00Mumbai00:00Hong Kong00:00Shanghai00:00Sydney00:00Fransk Polynesien00:00

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12