Nyhedsanalysen
Flyselskabets livstidsbilletter var en dårlig forretning
Flyselskabets livstidsbilletter var en dårlig forretning
En spøjs og hurtigt læst historie: I 1980’erne var flyselskabet American Airlines rigtig på spanden, og for at skaffe likvide midler begyndte de at sælge livstidsflybilletter til 1. klasse for 250.000 dollars. ”Tanken var, at firmaer ville begynde at købe dem til deres dygtigste folk,” fortæller American Airlines’ daværende direktør til The Hustle. ”Men som altid er offentligheden meget kvikkere end nogen virksomhed. Folk regnede straks ud, at vi havde begået en fejltagelse med prissætningen.” Inden tilbuddet blev taget af plakaten, havde 28 personer købt en livstidsbillet, og det har siden kostet flyselskabet millioner af dollars om året. En investeringsbankmand ved navn Steve Rothstein fortæller for eksempel, at han har fløjet på den gode side af 10.000 gange, siden han købte billeten.
American Airlines aircraft are parked at Ronald Reagan Washington National Airport in Washington, U.S., August 8, 2016. REUTERS/Joshua Roberts/File Photo