Nyhedsanalysen

Bag om fjernsynsrevolutionen

Bag om fjernsynsrevolutionen

Netflix lancerede sig i 1997 som en dvd-film-med-posten-service, og siden 2007 har de tilbudt streaming. I dag har de over 125 millioner brugere, og de er i fuld gang med at vende op og ned på Hollywood, som det amerikanske medie Vulture her fortæller. Netflix arbejder ud fra en kapitalistisk klassiker, nemlig at vækst avler vækst. Jo flere brugere, jo flere brugeranalyser kan de lave, jo bedre programmer kan de lave, og jo flere brugere kan de få. Ambitionen er stor, som indholdschef Ted Sarandos forklarer: ”Hele verdens smag og samtid, det er det, vi er ude efter.”

Fjernsynsseere foran det lille tv apparat .; Two men gathered in front of the new home altar , the television set .;

Silicon Valley00:00Mexico City00:00New York00:00Sao Paulo00:00Nuuk00:00Bangui00:00Linköping00:00Kyjiv00:00Kabul00:00Mumbai00:00Hong Kong00:00Shanghai00:00Sydney00:00Fransk Polynesien00:00Silicon Valley00:00Mexico City00:00New York00:00Sao Paulo00:00Nuuk00:00Bangui00:00Linköping00:00Kyjiv00:00Kabul00:00Mumbai00:00Hong Kong00:00Shanghai00:00Sydney00:00Fransk Polynesien00:00Silicon Valley00:00Mexico City00:00New York00:00Sao Paulo00:00Nuuk00:00Bangui00:00Linköping00:00Kyjiv00:00Kabul00:00Mumbai00:00Hong Kong00:00Shanghai00:00Sydney00:00Fransk Polynesien00:00Silicon Valley00:00Mexico City00:00New York00:00Sao Paulo00:00Nuuk00:00Bangui00:00Linköping00:00Kyjiv00:00Kabul00:00Mumbai00:00Hong Kong00:00Shanghai00:00Sydney00:00Fransk Polynesien00:00

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12