Nyhedsanalysen
Computerspillenes eskapistiske kraft
Computerspillenes eskapistiske kraft
Computerspil er stille og roligt blevet en accepteret form for fritidsbeskæftigelse. Med e-sportens pludselige succes er gaming nu ikke kun en teenagefase – det er noget, man kan blive rig på. Men hos Atlas skriver de, at man i det forhastede forsøg på at retfærdiggøre computerspil som decideret sportsgren ikke må glemme, hvad spillene inderst inde handler om: Det er et koncentreret og insisterende forsøg på at glemme sig selv, og derfor er det fantastisk tidsfordriv.
+ En artikel om hvordan man inkorporerer held i computerspil.
++ Apropos ingenting: Formand for EU-kommissionen Jean-Claude Juncker synes selv, han er rigtig god til flipperspil.
(ARKIV) Dreng spiller Fortnite på e-sport klubben HYDR i Søborg 13. december 2018. Forskere ved Oxford har ikke kunnet finde sammenhæng mellem vold i computerspil og ændret opførsel hos unge. En ny videnskabelig undersøgelse har ikke kunnet konstatere nogen sammenhæng mellem børns brug af voldelige computerspil og øget voldelig adfærd. Det skriver netmediet dagens.dk på baggrund af en videnskabelig artikel, som forskere ved universitetet i Oxford har offentliggjort i tidsskriftet Royal Society Open Science. Det skriver Ritzau, fredag den 15. februar 2019.. (Foto: LINDA KASTRUP/Ritzau Scanpix)
…