Nyhedsanalysen

New York Times' monopol

New York Times’ monopol

Her under ”det bedste vi har set” linker vi relativt ofte til The New York Times, simpelthen fordi det er en fantastisk god avis. Måske i virkeligheden også lidt for god. For andre amerikanske medier er begyndt at få svært ved at konkurrere med New York-giganten, der styrer direkte mod monopolisering af det amerikanske mediemarked. Det er et demokratisk problem, og det er en interessant problemstilling, der bliver opstillet i denne lidt medienørdede analyse fra Columbia Journalism Review.

Johannes Eisele/AFP/Ritzau Scanpix

Silicon Valley00:00Mexico City00:00New York00:00Sao Paulo00:00Nuuk00:00Bangui00:00Linköping00:00Kyjiv00:00Kabul00:00Mumbai00:00Hong Kong00:00Shanghai00:00Sydney00:00Fransk Polynesien00:00Silicon Valley00:00Mexico City00:00New York00:00Sao Paulo00:00Nuuk00:00Bangui00:00Linköping00:00Kyjiv00:00Kabul00:00Mumbai00:00Hong Kong00:00Shanghai00:00Sydney00:00Fransk Polynesien00:00Silicon Valley00:00Mexico City00:00New York00:00Sao Paulo00:00Nuuk00:00Bangui00:00Linköping00:00Kyjiv00:00Kabul00:00Mumbai00:00Hong Kong00:00Shanghai00:00Sydney00:00Fransk Polynesien00:00Silicon Valley00:00Mexico City00:00New York00:00Sao Paulo00:00Nuuk00:00Bangui00:00Linköping00:00Kyjiv00:00Kabul00:00Mumbai00:00Hong Kong00:00Shanghai00:00Sydney00:00Fransk Polynesien00:00

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12