Nyhedsanalysen

Det dødeligste marketingsstunt i historien

Det dødeligste marketingstunt i historien

Filippinske Marily So kunne i dag aldrig finde på at servere en Pepsi. Bitterheden sidder stadig i hende 28 år efter. Dengang sprang hun ellers op af sofaen i bare glæde, da det gik op for hende, at hun havde vundet den store Pepsi-konkurrence, som i månedsvis havde fået beboerne i østaten til at købe massevis af Pepsi-cola. En million pesos havde Marily vundet. Det eneste problem var, at 600,000 andre personer var lige så lykkelige som Marily So. De havde nemlig også vundet – alle ved en fejl. Bloomberg har skrevet historien om dengang, en Pepsi-konkurrence førte til først glæde og dernæst vrede, optøjer, død og retssager.

Silicon Valley00:00Mexico City00:00New York00:00Sao Paulo00:00Nuuk00:00Bangui00:00Linköping00:00Kyjiv00:00Kabul00:00Mumbai00:00Hong Kong00:00Shanghai00:00Sydney00:00Fransk Polynesien00:00Silicon Valley00:00Mexico City00:00New York00:00Sao Paulo00:00Nuuk00:00Bangui00:00Linköping00:00Kyjiv00:00Kabul00:00Mumbai00:00Hong Kong00:00Shanghai00:00Sydney00:00Fransk Polynesien00:00Silicon Valley00:00Mexico City00:00New York00:00Sao Paulo00:00Nuuk00:00Bangui00:00Linköping00:00Kyjiv00:00Kabul00:00Mumbai00:00Hong Kong00:00Shanghai00:00Sydney00:00Fransk Polynesien00:00Silicon Valley00:00Mexico City00:00New York00:00Sao Paulo00:00Nuuk00:00Bangui00:00Linköping00:00Kyjiv00:00Kabul00:00Mumbai00:00Hong Kong00:00Shanghai00:00Sydney00:00Fransk Polynesien00:00

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12