Nyhedsanalysen

Pastil til tiden

Pastil til tiden

Det viser sig, at PEZ – slikket, hvis primære trækplaster er de farverige plasticholdere – oprindeligt var tænkt som antirygnings-pastiller. Smithsonian Magazine fortæller om PEZ’ tidlige, europæiske sejrsgang og markedsføring rettet mod voksne. Ja, faktisk blev slikket først tænkt til børn, da man skulle sælge det i USA i 1950’erne. Her skulle man ikke nyde noget af mint og rygestop, men til gengæld ville børnene gerne have plasticfigurer. PEZ også!

Smithsonian Magazine/PEZ Candy, Inc.

Silicon Valley00:00Mexico City00:00New York00:00Sao Paulo00:00Nuuk00:00Bangui00:00Linköping00:00Kyjiv00:00Kabul00:00Mumbai00:00Hong Kong00:00Shanghai00:00Sydney00:00Fransk Polynesien00:00Silicon Valley00:00Mexico City00:00New York00:00Sao Paulo00:00Nuuk00:00Bangui00:00Linköping00:00Kyjiv00:00Kabul00:00Mumbai00:00Hong Kong00:00Shanghai00:00Sydney00:00Fransk Polynesien00:00Silicon Valley00:00Mexico City00:00New York00:00Sao Paulo00:00Nuuk00:00Bangui00:00Linköping00:00Kyjiv00:00Kabul00:00Mumbai00:00Hong Kong00:00Shanghai00:00Sydney00:00Fransk Polynesien00:00Silicon Valley00:00Mexico City00:00New York00:00Sao Paulo00:00Nuuk00:00Bangui00:00Linköping00:00Kyjiv00:00Kabul00:00Mumbai00:00Hong Kong00:00Shanghai00:00Sydney00:00Fransk Polynesien00:00

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12