Nyhedsanalysen

Kunstnerisk købekraft 

Kunstnerisk købekraft 

“[K]unsten har sejret ad helvede til. Den er blevet definerende for, hvordan den senkapitalistiske forbrugscyklus former sig. Måske kan man ligefrem gå så langt som til at sige, at markedet – eller i det mindste visse dele af markedet – i dag er mere et produkt af kunsten end omvendt. Æstetik er ikke længere blot noget, der beskriver det skønne, men i ligeså høj grad noget, der definerer det, der kan sælges.“ Atlas har set nærmere på to nye bøger, der analyserer samspillet mellem kunst og kapitalisme.

Silicon Valley00:00Mexico City00:00New York00:00Sao Paulo00:00Nuuk00:00Bangui00:00Linköping00:00Kyjiv00:00Kabul00:00Mumbai00:00Hong Kong00:00Shanghai00:00Sydney00:00Fransk Polynesien00:00Silicon Valley00:00Mexico City00:00New York00:00Sao Paulo00:00Nuuk00:00Bangui00:00Linköping00:00Kyjiv00:00Kabul00:00Mumbai00:00Hong Kong00:00Shanghai00:00Sydney00:00Fransk Polynesien00:00Silicon Valley00:00Mexico City00:00New York00:00Sao Paulo00:00Nuuk00:00Bangui00:00Linköping00:00Kyjiv00:00Kabul00:00Mumbai00:00Hong Kong00:00Shanghai00:00Sydney00:00Fransk Polynesien00:00Silicon Valley00:00Mexico City00:00New York00:00Sao Paulo00:00Nuuk00:00Bangui00:00Linköping00:00Kyjiv00:00Kabul00:00Mumbai00:00Hong Kong00:00Shanghai00:00Sydney00:00Fransk Polynesien00:00

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12