Nyhedsanalysen

Kan livet være en leg?

Kan livet være en leg?

Én fitness-app giver dig mulighed for at løbe fra zombier i en apokalyptisk verden. En anden giver dig point for push-ups. Æstetikken og motivationen fra videospil er pludselig blevet en del af vores virkelighed og hverdag. Gamification benyttes af tech-virksomheder, regeringer, arbejdspladser og museer. Men livet er ikke altid en leg: “Der er mange spil, der er designet imod spilleren, imod arbejderen. Nogle gange har du ikke rigtigt valget om at spille dem.“ The Walrus fortæller om den neoliberale optimering – og dens skyggesider.

Illustration af Celina Gallardo

Silicon Valley00:00Mexico City00:00New York00:00Sao Paulo00:00Nuuk00:00Bangui00:00Linköping00:00Kyjiv00:00Kabul00:00Mumbai00:00Hong Kong00:00Shanghai00:00Sydney00:00Fransk Polynesien00:00Silicon Valley00:00Mexico City00:00New York00:00Sao Paulo00:00Nuuk00:00Bangui00:00Linköping00:00Kyjiv00:00Kabul00:00Mumbai00:00Hong Kong00:00Shanghai00:00Sydney00:00Fransk Polynesien00:00Silicon Valley00:00Mexico City00:00New York00:00Sao Paulo00:00Nuuk00:00Bangui00:00Linköping00:00Kyjiv00:00Kabul00:00Mumbai00:00Hong Kong00:00Shanghai00:00Sydney00:00Fransk Polynesien00:00Silicon Valley00:00Mexico City00:00New York00:00Sao Paulo00:00Nuuk00:00Bangui00:00Linköping00:00Kyjiv00:00Kabul00:00Mumbai00:00Hong Kong00:00Shanghai00:00Sydney00:00Fransk Polynesien00:00

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12