Nyhedsanalysen

Nej til kunstig læring

Nej til kunstig læring

Står det til Unesco, skal regeringer prompte i gang med at regulere brugen af AI i skolerne. Ikke mindst for at sikre en “menneske-centreret tilgang” til undervisningen. Til det formål har Unesco været så sød at skrive en vejledning, hvori det bl.a. anbefales, at AI forbydes i klasseværelserne for børn under 13 år. ‘Guidance on Generative AI in Education and Research’, hedder den. Det lyder næsten som en titel, ChatGPT kunne have fundet på. (Unesco)

Silicon Valley00:00Mexico City00:00New York00:00Sao Paulo00:00Nuuk00:00Bangui00:00Linköping00:00Kyjiv00:00Kabul00:00Mumbai00:00Hong Kong00:00Shanghai00:00Sydney00:00Fransk Polynesien00:00Silicon Valley00:00Mexico City00:00New York00:00Sao Paulo00:00Nuuk00:00Bangui00:00Linköping00:00Kyjiv00:00Kabul00:00Mumbai00:00Hong Kong00:00Shanghai00:00Sydney00:00Fransk Polynesien00:00Silicon Valley00:00Mexico City00:00New York00:00Sao Paulo00:00Nuuk00:00Bangui00:00Linköping00:00Kyjiv00:00Kabul00:00Mumbai00:00Hong Kong00:00Shanghai00:00Sydney00:00Fransk Polynesien00:00Silicon Valley00:00Mexico City00:00New York00:00Sao Paulo00:00Nuuk00:00Bangui00:00Linköping00:00Kyjiv00:00Kabul00:00Mumbai00:00Hong Kong00:00Shanghai00:00Sydney00:00Fransk Polynesien00:00

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12