Nyhedsanalysen

Gymnasieskolestigmatisering

Interview i Gymnasieskolen med ph.d. Iram Khawaja, der er lektor i pædagogisk psykologi på Aarhus Universitet. Det handler om, at en høj andel af etniske minoritetselever på et gymnasium ikke sænker det faglige niveau. Når der til gengæld skabes en problematik omkring antallet af minoritetselever, bidrager det til at skabe end ond cirkel for det pågældende gymnasium, viser hendes forskningsprojekt.

Anthon Unger/Ritzau Scanpix

Silicon Valley00:00Mexico City00:00New York00:00Sao Paulo00:00Nuuk00:00Bangui00:00Linköping00:00Kyjiv00:00Kabul00:00Mumbai00:00Hong Kong00:00Shanghai00:00Sydney00:00Fransk Polynesien00:00Silicon Valley00:00Mexico City00:00New York00:00Sao Paulo00:00Nuuk00:00Bangui00:00Linköping00:00Kyjiv00:00Kabul00:00Mumbai00:00Hong Kong00:00Shanghai00:00Sydney00:00Fransk Polynesien00:00Silicon Valley00:00Mexico City00:00New York00:00Sao Paulo00:00Nuuk00:00Bangui00:00Linköping00:00Kyjiv00:00Kabul00:00Mumbai00:00Hong Kong00:00Shanghai00:00Sydney00:00Fransk Polynesien00:00Silicon Valley00:00Mexico City00:00New York00:00Sao Paulo00:00Nuuk00:00Bangui00:00Linköping00:00Kyjiv00:00Kabul00:00Mumbai00:00Hong Kong00:00Shanghai00:00Sydney00:00Fransk Polynesien00:00

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12