Nyhedsanalysen

Glemt med vilje

Selvfølgelig er det ikke et tilfælde, at du aldrig kan få fat på biludlejeren eller flyselskabet, når du vil klage. At din mail er endt i spam, at de sikkert ikke engang har et telefonnummer, og at du, hvis de har, først kan ringe på fredag, for så at sidde i kø i flere timer og blive spist af med, at du må tage sagen videre til domstolene. “Det viser sig, at der er et ord for det … Sludge,” skriver The Atlantic om den altid utilgængelige kundeservice, som helt overlagt trækker korrespondancen ud i uendelighed, eller ja, bare aldrig svarer. “Da jeg begyndte at tale med folk om deres sludge-historier, lagde jeg mærke til, at næsten alle sluttede på samme måde – med et træt, nedslidt Fuck it. Da de så, hvor uansvarligt systemet var, betalte de den fejlagtige lægeregning eller opgav at anfægte bøden.” Det er lige præcis det, firmaerne håber, du gør.

Brendan Mcdermid/Reuters/Ritzau Scanpix

Silicon Valley00:00Mexico City00:00New York00:00Sao Paulo00:00Nuuk00:00Bangui00:00Linköping00:00Kyjiv00:00Kabul00:00Mumbai00:00Hong Kong00:00Shanghai00:00Sydney00:00Fransk Polynesien00:00Silicon Valley00:00Mexico City00:00New York00:00Sao Paulo00:00Nuuk00:00Bangui00:00Linköping00:00Kyjiv00:00Kabul00:00Mumbai00:00Hong Kong00:00Shanghai00:00Sydney00:00Fransk Polynesien00:00Silicon Valley00:00Mexico City00:00New York00:00Sao Paulo00:00Nuuk00:00Bangui00:00Linköping00:00Kyjiv00:00Kabul00:00Mumbai00:00Hong Kong00:00Shanghai00:00Sydney00:00Fransk Polynesien00:00Silicon Valley00:00Mexico City00:00New York00:00Sao Paulo00:00Nuuk00:00Bangui00:00Linköping00:00Kyjiv00:00Kabul00:00Mumbai00:00Hong Kong00:00Shanghai00:00Sydney00:00Fransk Polynesien00:00

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12