Nyhedsanalysen

Find ind i følelserne med Brian Eno

“Vi får at vide omkring 10.000 eller 12.000 gange om dagen, hvad vi bør kunne lide, hvad andre mennesker kan lide, hvad nogle mennesker helst vil have, at vi kan lide. Det får vi at vide i form af reklamer, i form af politiske budskaber, i form af alle de ting, der forsøger at overbevise os om at tænke eller tro det ene frem for det andet. Overbevisning er faktisk den største industri i den vestlige verden. Og det er meget let – i den strøm, den tsunami af forslag om, hvad vi bør kunne lide – at glemme, hvad vi faktisk kan lide.” En utroligt veloplagt Brian Eno hos Ezra Klein. Også en veloplagt duo.

Helle Arensbak/Ritzau Scanpix

Silicon Valley00:00Mexico City00:00New York00:00Sao Paulo00:00Nuuk00:00Bangui00:00Linköping00:00Kyjiv00:00Kabul00:00Mumbai00:00Hong Kong00:00Shanghai00:00Sydney00:00Fransk Polynesien00:00Silicon Valley00:00Mexico City00:00New York00:00Sao Paulo00:00Nuuk00:00Bangui00:00Linköping00:00Kyjiv00:00Kabul00:00Mumbai00:00Hong Kong00:00Shanghai00:00Sydney00:00Fransk Polynesien00:00Silicon Valley00:00Mexico City00:00New York00:00Sao Paulo00:00Nuuk00:00Bangui00:00Linköping00:00Kyjiv00:00Kabul00:00Mumbai00:00Hong Kong00:00Shanghai00:00Sydney00:00Fransk Polynesien00:00Silicon Valley00:00Mexico City00:00New York00:00Sao Paulo00:00Nuuk00:00Bangui00:00Linköping00:00Kyjiv00:00Kabul00:00Mumbai00:00Hong Kong00:00Shanghai00:00Sydney00:00Fransk Polynesien00:00

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12