Nyhedsanalysen

Tøjmærker bliver mere politiske

Tøjmærker bliver mere politiske

Mode og politik er gamle venner, og aktivister har i mange år brugt særlige tøjkoder til at kommunikere deres budskaber; Converse-sko og partisantørklæder, Burberry og Benetton. Men de senere år er de to venner blevet tydeligere og tydeligere forbundne, og mærkerne er nu begyndt at styre direkte efter betændte politiske emner, skriver Fast Company. For eksempel har et mærke som American Eagle tjent millioner på at signalere seksuel ligestilling og våbenmodstand.

Silicon Valley00:00Mexico City00:00New York00:00Sao Paulo00:00Nuuk00:00Bangui00:00Linköping00:00Kyjiv00:00Kabul00:00Mumbai00:00Hong Kong00:00Shanghai00:00Sydney00:00Fransk Polynesien00:00Silicon Valley00:00Mexico City00:00New York00:00Sao Paulo00:00Nuuk00:00Bangui00:00Linköping00:00Kyjiv00:00Kabul00:00Mumbai00:00Hong Kong00:00Shanghai00:00Sydney00:00Fransk Polynesien00:00Silicon Valley00:00Mexico City00:00New York00:00Sao Paulo00:00Nuuk00:00Bangui00:00Linköping00:00Kyjiv00:00Kabul00:00Mumbai00:00Hong Kong00:00Shanghai00:00Sydney00:00Fransk Polynesien00:00Silicon Valley00:00Mexico City00:00New York00:00Sao Paulo00:00Nuuk00:00Bangui00:00Linköping00:00Kyjiv00:00Kabul00:00Mumbai00:00Hong Kong00:00Shanghai00:00Sydney00:00Fransk Polynesien00:00

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12