Nyhedsanalysen
I Japan har kunden ikke altid ret
I Japan har kunden ikke altid ret.
Efter en spørgerunde i en af de store japanske fagforeninger UA Zensen, hvor 70 procent af 50.000 adspurgte siger, at de føler sig dårligt behandlet af kunder, når de er på arbejde, har en række japanske firmaer nu valgt at lancere en ny kampagne: Kunden har ikke altid ret. Helt konkret betyder det, at taxachauffører må afvise ubehøvlede kunder, og at ansatte i forskellige brancher nu må sige til kunderne, at de ikke kan hjælpe dem. Læs evt. SCMP’s artikel om kampagnen.

A shop clerk (2nd R) carries a box of shoes under sale signboards at a shoes retail store at a shopping district in Tokyo, Japan, April 28, 2015 file photo. With consumption weak, wage growth limp and emerging economy slowdowns clouding Japan's growth, economists bet Japanese Prime Minister Shinzo Abe will again delay raising the tax to 10 percent from 8 percent. Currently due in April 2017, the hike is seen by fiscal conservatives as vital to rein in bulging public debt and social security costs. REUTERS/Yuya Shino/Files
…